De kernboodschap van een organisatie vangen: Leven met Dood

Hoe kun je ervoor zorgen dat de uitstraling van je merk perfect aansluit op de boodschap die je wilt overbrengen? Leven met Dood, een organisatie die onder andere ondersteuning biedt aan mensen in rouw, was op zoek naar een nieuwe huisstijl. Deze huisstijl moest een warme en uitnodigende sfeer uitstralen die goed past bij hun belangrijke missie.

Wat we hebben gedaan:

Huisstijl en website

De kern van het merk

De huisstijl is de visualisatie van een merk. Het draait allemaal om het creëren van een visuele en emotionele samenhang die de essentie van je boodschap weerspiegelt en tegelijkertijd je doelgroep aanspreekt. Daarom is het belangrijk om de kern van jouw merk scherp te hebben.

Onze eerste vraag is altijd: wie is jouw merk? Waar staat je merk voor? We onderzoeken deze vragen tijdens een strategische sessie met verschillende werkvormen. Bij Leven met Dood kwam een heldere visie naar voren: de vereniging wil dat de dood een natuurlijke plek in het leven krijgt en nabestaanden alles bieden wat nodig is om te leven met verlies.

Een stijl passend bij het merk

Met de Brand Core hebben we de merkidentiteit in handen en kunnen we aan de slag met de ontwerpuitdaging: het creëren van een huisstijl die past bij Leven met Dood. In dit proces nemen we de klant vanaf het begin mee in het ontwerpproces. We beginnen met ideeën en werken deze vervolgens steeds concreter uit. We blijven schakelen met onze opdrachtgever om zo dicht mogelijk aan te sluiten bij de wensen en voorkeuren. 

Een betrouwbare uitstraling

De combinatie van de ster en het blad vormen samen de letter D. Door de kleuren en het vriendelijke karakter, werkt het uitnodigend. We spelen met zowel de positieve als de negatieve ruimte en daardoor trekt dit logo de aandacht. Zowel de ster als het blad zijn sterke merkementen die ook los van het logo ingezet kunnen worden. Het hebben van krachtige merk elementen is altijd fijn om  je merk te versterken en kunt inzetten voor bijvoorbeeld banners, een visitekaartje of de website. Of, wat wij deden met dit mooie patroon: als behang op het kantoor!

Een website passend bij de doelgroep

Met de uitnodigende huisstijl hebben we vervolgens alle tools in handen voor de laatste stap: het ontwikkelen van de website. De drempel om contact op te nemen en te praten over verlies kan hoog zijn. Daarom is het belangrijk dat mensen zich veilig voelen wanneer ze de website bezoeken. Met behulp van een funnel kunnen we de stappen van gebruikers in kaart brengen en hen geleidelijk leiden naar de gewenste acties. Onze aanpak resulteerde in een gebruiksvriendelijke website die de drempels voor interactie aanzienlijk verlaagt.

Met behulp van de nieuwe huisstijl en website kan Leven met Dood haar missie en doelen nu efficiënter nastreven en meer mensen ondersteunen bij rouw en verlies. Dat is waarvoor wij het doen!

Boek een gratis adviesgesprek!

Onze mediastrategen denken graag met je mee.

Wij zijn net als jij missiegedreven

Adres

Mariahoek 17
3511 LG Utrecht
06 34 50 10 60
info@livingimage.nl

Volg ons:

Boek een gratis adviesgesprek!

Onze mediastrategen denken graag met je mee.

Wij zijn net als jij missiegedreven

Adres

Mariahoek 17
3511 LG Utrecht
06 34 50 10 60
info@livingimage.nl

Volg ons:

Boek een gratis adviesgesprek!

Onze mediastrategen denken graag met je mee.

Wij zijn net als jij missiegedreven

Adres

Mariahoek 17
3511 LG Utrecht
06 34 50 10 60
info@livingimage.nl

Volg ons: