Een nieuw verhaal: de herpositionering van Navigators Nederland
Navigators is vooral bekend van de studentenverenigingen. Maar Navigators wil meer. De organisatie verlangt ernaar dat steeds meer mensen zich toewijden aan Jezus en zijn Koninkrijk. Om dit te realiseren wil Navigators mensen met elkaar verbinden via lokale hubs, en hen zo helpen in hun groei als discipel van Jezus. Hoe kan online marketing en communicatie aan deze vernieuwingsslag bijdragen?
Wat we hebben gedaan:
Merkstrategie
Huisstijl en website
Een strategische positionering
Navigators is méér dan alleen studentenverenigingen. Maar hoe breng je dat verhaal goed naar buiten? Hiervoor zijn we eerst met elkaar in een strategische sessie teruggegaan naar de kern van Navigators: wie zijn Navigators? Wat is idealiter de identiteit van het merk ‘Navigators’? Na het bepalen van deze merkidentiteit, hebben we de doelgroep van Navigators in kaart gebracht en gecategoriseerd. Wie zijn deze mensen, en wat is hun verhaal? Hoe kan Navigators daar een rol in spelen? Tot slot hebben we een passende marketing- en communicatiestrategie ontwikkeld, zodat Navigators alles in handen heeft om zichzelf de komende jaren strategisch te positioneren.
Nieuwe huisstijl
Na het bepalen van de merkidentiteit en de strategie is onze vormgever Jonathan aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een huisstijl die aansluit bij het nieuwe verhaal van de Navigators.
"Voor Navigators Nederland heb ik rood en geel gekozen om toewijding, avontuur en relatie te vertegenwoordigen. Rood staat voor passie, geel voor avontuur en warmte. Het ruwe randje in het ontwerp benadrukt dat discipelschap niet altijd een makkelijke, rechte weg is."
Jonathan, onze grafisch vormgever
Interactieve website
Een nieuwe website was een belangrijk project in de vernieuwde positionering van de Navigators. Niet de subbrands zoals Navigators Studenten Verenigingen (NSV), LEF en Impact staan hierop centraal, maar Navigators’ missie om 'samen te leren leven als leerling van Jezus' en hoe dit lokaal tot uiting komt. Daarmee zal de website de beoogde doelgroep inspireren en enthousiasmeren over deze nieuwe visie.
Het pad naar succes
Op een website komen veel lijnen samen, dat maakt het ontwikkelen van een nieuwe website een complex proces. Als Living Image hebben we daarom een overzichtelijk stappenplan ingericht. Via werksessies met de klant komen we tot een websitestructuur die past bij de doelgroep. Uiteindelijk moet de website de doelgroep van Navigators activeren om op de hoogte te blijven en/of zelf lokaal betrokken te raken. De website heeft daarom een hele duidelijke doelstelling om conversies te realiseren.