Een brandawareness campagne voor Stichting Present
Of het nu gaat om een gloednieuwe website, een aankomend evenement of het vergroten van jouw naamsbekendheid; een strategische campagne is het middel bij uitstek. Wij hebben vrijwilligersorganisatie Present geholpen met hun naamsbekendheid door een strategische campagne over hulp ontvangen én hulp geven!
Wat we hebben gedaan:
Campagnes
Communicatie
Een sterk plan
Elke campagne begint met een sterk plan. Tijdens een strategische sessie stellen wij vragen om tot het beste plan te komen: wat wil Stichting Present bereiken? Hoe bereiken we de doelgroep en wat is het budget? Stichting Present slaat een brug tussen mensen die vrijwillig hulp willen geven en zij die hulp kunnen gebruiken. Met deze campagne had Present een duidelijk doel voor ogen: het vergroten van de naamsbekendheid van hun organisatie. Op basis van deze input zijn er een aantal concepten bedacht die gepresenteerd zijn in een heldere pitch.
Het concept: Het doorbreken van hokjes
‘Iedereen kan Present zijn!’, is het concept dat Stichting Present koos. Deze krachtige campagne richt zich op het doorbreken van vooroordelen over het geven en ontvangen van hulp. Present wil de hokjes waarin hulpontvangers en hulpgevers worden geplaatst doorbreken, omdat iedereen weleens hulp nodig heeft én hulp kan bieden. Om hulp vragen is niet beschamend en je hoeft geen miljonair te zijn om een ander te kunnen helpen. Ongeacht wie je bent of wat je te bieden hebt – iedereen kan Present zijn!
Van campagneplan naar concept
In het campagneplan vertaalden we deze boodschap naar een sterk visueel concept om online én offline in te zetten. We ontwierpen campagne-uitingen zoals posters en social media posts voor alle kanalen. Daarnaast maakten onze designers een levensgroot bord voor de campagne op straat. Hierop konden mensen hun obstakels rondom het geven en ontvangen van hulp op een groot vel papier schrijven. Vervolgens konden ze deze obstakels daadwerkelijk doorbreken door er dwars doorheen te stappen.
Aan de slag
Deze veelzijdige campagne combineerde offline en online elementen: we gingen de straat op met ons bord, hadden mooie gesprekken met voorbijgangers en maakten daar inspirerende video’s van voor de kanalen van Stichting Present Nederland. Deze video’s werden door onze marketeers ingezet om online een groot publiek te bereiken en te inspireren.