Een online generatie bereiken met een tijdloze boodschap
Hoe bereik je jouw doelgroep in een veranderend medialandschap? Met opkomende streamingdiensten en online media laten jongere generaties traditionele televisie vaker links liggen. Een worsteling die ook Hour of Power, de kracht achter de televisiekerkdienst, niet ontging. Het antwoord lag in het ontwikkelen van een dynamische online contentstrategie.
Wat we hebben gedaan:
Merkstrategie
Communicatie
Onze Brand Core aanpak
Sterke merken werken van binnen naar buiten. Voor een effectieve communicatie is het cruciaal om eerst te begrijpen wat je te bieden hebt en wat je boodschap is. Daarom starten we met een Brand Core sessie om het fundament te leggen. In een werksessie met Hour of Power hebben we samen het karakter en de kernwaarden van het merk scherp opgesteld. Met de resultaten uit deze strategische sessie, creëerden we het merkverhaal dat een diepgaand inzicht biedt in waar jouw merk voor staat, iets wat onmisbaar is voor een sterke strategie.
Begrip in de behoefte van je doelgroep
Als missiegedreven organisaties willen we een duidelijke boodschap communiceren. Om te voorkomen dat hierbij de doelgroep uit het oog wordt verloren doken we voor Hour of Power in de wereld van hun doelgroep. We creëerden op basis van ons onderzoek concrete persona’s. Zo werd steeds duidelijker welke behoeften de doelgroep heeft en hoe Hour of Power daar beter op kan aansluiten. Bij de doelgroep van Hour of Power bleek de uitdaging te zitten in onderscheidend blijven.
Strategie bepalen
In de laatste sessie brengen we alles samen. Uitgerust met een helder merkverhaal en duidelijkheid over de behoeften van de doelgroep, ontwikkelen we een integrale contentstrategie. Daarbij houden we natuurlijk rekening met de wensen van elke organisatie!
We maakten voor Hour of Power op maat gemaakte communicatie-, marketing- en positioneringsstrategieën, samengevat in een Framework. Dit document bevat alle benodigdheden om succesvol van start te gaan. Van de merkidentiteit, de doelstellingen en een nieuwe huisstijl tot concrete templates voor online posts. De volgende stap? Het ontwikkelen van doeltreffende online content!
Inmiddels inspireert Hour of Power niet alleen via lineaire tv: online bereiken ze via hun kanalen talloze jongere kijkers met hun tijdloze, hoopvolle boodschap van liefde. Wij zien niets liever!