Inspirerende webserie voor Leger des Heils bereikt 1,3 miljoen jongeren
Iedereen kent het Leger des Heils. Maar de organisatie slaagt er maar moeilijk in om ook jongeren te bereiken op social media. Laat staan om ze te enthousiasmeren en te verbinden aan hun merk. Samen met Leger des Heils en zette Living Image een pilotproject op om daar verandering in te brengen. Met een even concreet als ambitieus doel: 1 miljoen unieke views op social media.
Wat we hebben gedaan:
Video
Een webserie van vijf afleveringen
Samen kwamen we tot het idee voor een webserie die zich afspeelt over meerdere afleveringen en die zo gedurende langere tijd groeiende betrokkenheid genereert in de doelgroep. Hierin werkten we samen met Old School Family, het gezin waarvan ook influencer Marc Floor onderdeel is.
Samen met vader, moeder, broertjes en zusjes ontmoet Marc Floor in iedere aflevering steeds een andere deelnemer van het Leger Des Heils. Mensen die langere tijd op straat hebben moeten doorbrengen, in de gevangenis terechtkwamen, te maken hadden met verslaving of huiselijk geweld.
Het maakt diepe indruk op de gezinsleden, zo horen we als ze er na afloop aan de keukentafel over doorpraten. Ze voerden openhartige en kwetsbare gesprekken met mensen aan de rand van de samenleving. Het levert onverwachtse inzichten op en zorgt voor mooie en soms emotionele ontmoetingen. Samen met hen bouwen we toe naar een hartverwarmende ontknoping: een gezamenlijk kerstfeest met alle deelnemers die ze tijdens de serie hebben ontmoet.
Het format blijkt een groot succes! Niet alleen wordt het doel voor unieke views onder de doelgroep, met 1,3 miljoen kijkers, ruimschoots gehaald. Ook levert deze serie het Leger des Heils veel nieuwe jonge volgers op.
Benieuwd naar deze webserie? Bekijk ‘m hier.